Nastavenie e-mailového účtu od iného poskytovateľa

O čo ide

Ak chcete z našej siete používať e-mailový účet od iného poskytovateľa (teda nie EHS), a to priamo z poštového klienta (napr. MS Outlook Express), je potrebnénastaviť server pre odosielanie pošty (SMTP) na mail.ehs.sk. Vaša pôvodná e-mailová adresa zostane zachovaná a naďalej sa bude zobrazovať ako adresa odosielateľa všetkým, ktorým pošlete mail.

Prečo

Odosielanie pošty cez cudzie poštové servery je z našej siete blokované. Dôvod je jednoduchý - bránime tak šíreniu nevyžiadanej pošty (SPAM-u), vírusov a iných škodlivých programov od našich klientov, ktorí majú sami svoj počítač napadnutý škodlivým programom. Spolu s nutnosťou overenia heslom pri odosielaní pošty cez náš poštový server je to účinná ochrana. Svedčí o tom aj niekoľko tisíc takýchto správ, ktoré naše systémy denne zachytia.

Predchádzame tým aj zaradeniu našich verejných IP adries do blacklistov - zoznamov počítačov šíriacich nevyžiadanú poštu. Tým zvyšujeme úspešnosť doručovania pošty cez náš poštový server.

Ako

Postup je pre najpoužívanejšieho klienta pošty - MS Outlook Express 6. Pre ostatné programy je postup podobný.

Otvoríte zoznam Vaších účtov príkazom z menu "Nástroje" -> "Účty". Tu si vyberiete účet, ktorý používate pri pripojení k nášmu serveru (jeho názov nemusí byť rovnaký, ako je na obrázku) a kliknite na tlačidlo "Vlastnosti".

Na karte účtu vyberte záložku "Servery". Server "Prichádzajúcej pošty (POP3)", "Názov konta" a "Heslo" ponechajte také, aké sú uvedené v nastavení pošty, ktoré ste dostali od iného poskytovateľa. Server "Odchádzajúcej pošty (SMTP)" nastavte na mail.ehs.sk. Označte, že server odchádzajúcej pošty vyžaduje overenie a stlačte tlačidlo "Nastavenie".

Zvoľte "Prihlásiť sa ako" a zadajte prihlasovacie údaje k e-mailovej schránke na našom serveri (teda meno a heslo z protokolu, ktorý ste od nás dostali pri inštalácii).

Nastavenie potvrdíte tlačidlami "Ok".

To je všetko.